يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Sunday, 05 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۰۶۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۳ : ۱۴ - ۰۴ خرداد ۱۴۰۰
حجت سلیمانی اصل تهیه کننده رسم عشق که این مجموعه را پیرامون مدافعان حرم می سازد با دیباچه مطرح کرد :

« حجت سلیمانی اصل »   تهیه کننده  مجموعه ی اپیزودیک رسم عشق پس از تجربه  جانشین تهیه ومشاور مذهبی در فیلم تلویزیونی نارفیق که فرزندش علیرضا سلیمانی اصل بر عهده داشته وهمچنین همکاری در تهیه کنندگی فیلم سینمایی اسکیزوفرنی ،تهیه وتولید رسم عشق را آغاز کرده که در آن علیرضا سلیمانی اصل به عنوان کارگردان زندگی مدافعان حرم را به تصویر می کشد.

حجت سلیمانی اصل تهیه کننده  این مجموعه به دیباچه گفت : اجرایی کردن طرح تولید رسم عشق را از اسفند سال گذشته آغاز کردیم وقرار است در چندین اپیزود نگاهی  به زندگی وعملکرد شهدای مدافعان حرم داشته باشیم واگر توفیقی حاصل شود در رسم عشق از شهید سلیمانی نیز  خواهیم گفت.

گر توفیق شود رسم عشق به سردار سلیمانی  میپردازد |  پرداختن به موضوع  مدافعان حرم، سفارش هیچ شبکه ای نبوده وکاملا با بودجه شخصی ساخته میشود!

وی ادامه داد: این مجموعه  اپیزودیک برگرفته شده از سروده های معراج سلیمانی اصل پیرامون مدافعان حرم ساخته می شودو رضایت اولین اپیزود این مجموعه است که کار تولید ان از فروردین ماه سال جاری آغاز شده است واین اپیزود درقالب نمایش از وضعیت خانوادگی شهدای مدافع حرم خواهد گفت وزندگی شهید یوسف طالقانی  به عنوان شهید فرضی دراپیزود رضایت، به نمایش در می آید وهمچنین پرداختن به جانبازان این عرصه از موضوعات دیگر رسم عشق است که در اپیزودها ی دیگر این مجموعه به آنها نگاه خواهد شد.

سلیمانی اصل که خود بازنویس فیلمنامه ی رسم عشق را برعهده داشته بیان کرد: فیلمنامه مجموعه رسم عشق به قلم پریسا پور حاجی جوانی از خطه ی سرداردلها حاج قاسم سلیمانی دراستان کرمان شهرستان کهنوج به نگارش درامده قراراست بعداز اتمام مراحل تولید اپیزود رضایت سایر اپیزودها هم به طور مستمر به تو لید برسند

سلیمانی اصل گفت: هدف ما استمرار این پروژه است ودر گام اول پیش بینی شده این مجموعه در۱۰ تا۱۵ قسمت به مرحله ی تولید برسد

وی که با همکاری محمد رشیدی تهیه کنندگی این پروژه را برعهده دارند گفت: پرداختن به موضوع  مدافعان حرم سفارش هیچ شبکه ای نبوده وکاملا با بودجه شخصی ساخته میشود وتمایل ما برای پخش این مجموعه شبکه قران ویا افق است البته اگر سایر شبکه ها نیزبرای پخش این مجموعه تمایل داشته باشند استقبال خواهیم کرد.

تهیه کننده  رسم عشق افزود: دراین مجموعه که بدنبال پرداختن به مدافعین حرم بد‌ون مرز هستیم سعی داریم علاوه بر به تصویر گذاشتن نبرد ومظلومیت این شهدا درجبهه های جنگ وچگونگی وضعیت اجتماعی واعتقادی آنان قبل ازاعزام ،به نوع مبارزات آنان  بپردازیم وهدف اصلی در ساخت این مجموعه نمایش قهرمانان گمنام بدون مرزی است که درمیدان نبرد برابر تکفیر واستکبارقدعلم کردند تا انسانیت به تمام معناوبدون در نظر گرفتن مذهب وملیت به یغما نرود وهمچنین در نظر داریم واقعیات زندگی این عزیزان را بدور از بزرگ نمایی وقهرمان سازی به تصویر بکشیم البته از پیشنهادات ،انتقادها وراهنمایی های همرزمان،همکاران اهل فن ودوستان همچنین خانواده های معزز این شهدا درپیشبرد متعالی این پروژه  استقبال می کنیم.

سلیمانی اصل اظهارداشت: درتلاش هستیم بتوانیم از سردار دلها سردار سلیمانی نیز دررسم عشق بحثی به میان آوریم و برایم افتخاریست که امیدوارم نصیبمان شود.

وی درپایان گفت : از همه خانواده های مدافعین حرم درخواست دارم درصورت تمایل از همسران و فرزندان خود برای ما خاطره ارسال کنند تا بتوانیم از مطالب ارسالی آنان در ساخت اپیزودهای مجموعه رسم عشق بهره گیریم ،همچنین دررضایت که اولین اپیزود این مجموعه است بازیگرانی چون مجید برومند،ساقی زینتی وزهره حمیدی  به ایفای نقش پرداختند.

رسم عشق خیال شیرینی بود که در سرم جولان می داد

پریسا پورحاجی نویسنده فیلمنامه رسم عشق به دیباچه گفت: درنگارش فیلمنامه این مجموعه بدنبال جلوه های جدیدی از طرز تفکرودیدگاه مدافعان حرم بودم ،همچنین روش وسبک زندگی واخلاقی این شهدایی  که درگمنامی به سر میبرند درکنار به تصویر کشیدن ایستادگی ،جوانمردی ودلاوری های آنان درمقابل تکفیری ها از دغدغه های ذهنی من درنگارش فیلمنامه رسم عشق بود.

وی درباره بهره گیری ازکتاب ویا مطالب دیگر در راستای نگارش این فیلمنامه افزود: رسم عشق خیال شیرینی بود که در سرم جولان می داد ودر نگارش آن از کتاب و مطالب دیگری استفاد ه نکردم بنابراین ا حساس شادمانی می کنم ازاینکه توانسته ام گامی هرچند کوچک درراه خدمت به این شهدا بر دارم وامیدوارم فرصتی دست دهد تا برای تحقیقات کامل وجامع بتوانم رودررو با خانواده های شهدای مدافع حرم گفتگو داشته باشم.

پورحاجی در پایان اظهار داشت: ازهمه عوامل تولید به ویژه حجت قاسمی اصل تشکر میکنم که به قلم من اعتماد کردند وبراساس آن رسم عشق را به تولید رساندند

گفت و گو از :  زهرا فرود

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
معراج
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
0
0
ممنون از شما .ان شالله که لایق باشیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
« رستگاری » چه دستاوردی برای کارگردان اخراجی ها داشت؟

برگ برنده‌ی آخرین اثر مسعود ده نمکی!

۱۷:۲۳  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی تیم‌ملی تنیس روی میز بانوان در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

شرایط سختی برای کسب سهمیه داریم/ملی پوشان از روند آمادگی دور نیستند

۱۴:۲۲  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
حرمت‌شکنی ستاره؛ بازیکنی که یاغی شده!

درگیری لفظی زشت محمد صلاح با " یورگن کلوپ " پیش از ورود به زمین!+ فیلم

۱۷:۴۰  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳